孤魂

不知道该写什么,先空着吧(。・ω・。)

【个人渣翻】普神圣约—序

V不散宴席:

开个大坑,如果有感兴趣的朋友们愿意来接坑翻译或者校对那就太好了。翻译水平不高也就请看个乐呵吧,欢迎指正。

Foreword

To this day I could not tell you the very beginning of our story─how Primus came to be, nor why, nor when. Though my curiosity burns me greatly, I have had to be satisfied with looking at the Covenant’s hidden stories, written in codes I cannot decipher, knowing that they exist, and knowing that there was a beginning.

Yes, there is a first page and prior to that there is a blank page, but that is all.

Today I have set myself the task of translating and editing the Covenant of Primus so that it is meaningful for human contemplation. Since our fates are now entwined as galactic neighbors, you should have the opportunity to gain a greater understanding of who we are and where we have come from. The Covenant is our history─a full and lengthy record─of which this is only a fragment, but I hope that it proves a worthwhile and illustrative fragment that will satisfy your curiosity and allow you to develop a richer understanding of the personalities you have so lately met.

For the ease of your reading pleasure, I have translated many Cybertronian proper nouns, pronouns, and phrases into English, and into Earth-normative concepts also. In doing this, I hope that I have not caused confusion or overstepped my authority in the use of your languages and customs. It has long been our habit to observe alien cultures and attempt to make ourselves intelligible to them in their own terms wherever we can, be it in physical form, language, or manner. Where a significant deviation from Cybertronian culture cannot be avoided, I shall make a note in the text. ─ Alpha Trion 序言
直到今天,我还是无法告诉你们这个故事的开端是什么样的—primus是为何,何时,怎样出现的,尽管我的好奇心燃烧旺盛,我只能满足于看着圣约里隐藏的故事,用我无法破解的密码书写的,证明他们存在的过,一个开端。

是的,在第一页是一个空白页,这就是全部了。

今天我给自己定下了一个任务,翻译并编辑普神圣约,这对人类的思考是有意义的。既然如今我们是命运相连的银河系的邻居,你们就应该有机会更好地了解我们是谁,我们来自哪里。圣约是我们的历史—它有一个完整悠久的记录--虽然这只是一个片段,但我希望能证明它一个有价值的,具有说明性的片段,它将满足你们的好奇心,让你们对最近遇到的人物有更深刻的理解。

为了方便你的阅读,我已经将许多塞伯坦专有名词,代词和短语翻译成英文,并将其翻译成地球语规范的概念。在这样做的时候,我希望我没有在使用你们的语言和习俗方面造成混乱或超出我的能力范围。我们习惯于观察外来文化,并试图用自己的方式让我们能够理解,不论是物质,语言还是方式。如果无法避免与塞伯坦文化的显着偏差,我将在文本中做一个注释。 ---钛师傅

评论

热度(102)

  1. 共2人收藏了此文字
只展示最近三个月数据